سوالات متداول در پنلهای پستی

در این مقاله به برخی از سوالات متداول مدیران فروشگاههای اینترنتی در خصوص پنلهای پستی میپردازیم

خدمات پنل پستی موزه بازار چه کمکی به فروشگاههای آنلاین میکند؟
اعتماد مشتریان را جلب میکند. تعدادی زیادی از مشتریانی که به روشهای غیرحضوری جذب میشوند اعتماد لازم را جهت پرداخت وجه سفارش خود در ابتدای کار ندارند. آنها ترجیح میدهند وقتی سفارش به دستشان رسید نسبت به پرداخت وجه اقدام کنند.
 
فروش شما را توسعه میدهد و یک روش جدید به روشهای فروش شما اضافه میکند. فروشگاههایی که تمایل دارند جهت رفاه حال مشتریان خود وجه محصولات را در هنگام تحویل به مشتریان از آنها دریافت کنند میتوانند با اتصال به سیستم و مشاهده آنلاین مرسولات خود در هر لحظه، ضمن توسعه تعداد مشتریان اطمینان خاطر مشتریان را نیز تامین نمایند. بدون اتصال مستقیم شما به گیت وی پستی، امکان ارائه خدمات تحویل در محل برای شرکت پست فراهم نیست.
 
مشکل هزینه های بالای پستی را حل میکند . چون فروشگاههای اینترنتی و آنلاین در سراسر کشور با اتصال به این سیستم میتوانند محصولات و سفارشهای خود را بدون پرداخت هزینه خدمات اضافی، با کمترین هزینه به تمامی نقاط کشور ارسال نمایند.

 شرایط تسویه حساب و هزینه استفاده از خدمات چقدر است؟

  هزینه خدمات:
حق اشتراک سالیانه پست و موزه بازار مجموعا به مبلغ صد هزار تومان و کارمزد دو درصد.
این کارمزد برای فروشگاه هایی با حجم تراکنش بالای پنج میلیون تومان در هفته  به صورت توافقی می باشد.
بابت سفارشهای برگشتی هزینه COD از  صاحبان فروشگاه کسر نمیگردد.

شرایط تسویه حساب:
تسویه حساب با فروشگاههای اینترنتی به صورت دو بار در هفته انجام میشود و البته برای فروشگاههایی که تمایل به واریز پیش از موعد داشته باشند. نیز، پس از دریافت تیکت مربوطه در بخش پشتیبانی طی روز کاری آتی تسویه حساب انجام میگیرد

پس از ارسال بسته من چگونه از وضعیت بسته پستی باخبر بشوم؟
شما در هر لحظه میتوانید با وارد کردن کد پیگیری بسته ارسالی در سایت شرکت پست یا لینک آن در سایت موزه بازار از آخرین وضعیت بسته خود مطلع شوید.
همچنین در پنل کاربری شما، وضعیت هریک از سفارشهای شما قابل رویت و پیگیری است. رصد مرسوله ها از پنل کاربری به شما امکان میدهد تا مشتریان خود را از وضعیت سفارش در هر لحظه آگاه نمایید.


برای کاستن از سفارشهای برگشتی فروشنده در روش تحویل در محل باید به چه نکاتی توجه داشت؟
•       حتما وزن محصولات خود را به صورت دقیق در پنل پستی وارد نمایید. چون بسته های شما در اداه پست مجددا توزین میشوند و چنانچه مغایرت در وزن (حتی در حد صد گرم) مشاهده شود بسته را ارسال ننموده و به شما بازپس میفرستند.

•       چنانچه مشتری برای نخستین بار از شما خرید غیرحضوری انجام میدهد، حتما پیش ازارسال سفارش با برقراری یک تماس تلفنی از صحت شماره تماس و اسم خریدار اطمینان حاصل نمایید.

•         پیش از ارسال محصولات برای افرادی که از شیوه هایی به غیر از سایت به شما سفارش داده اند (مثلا در گروههای تبلیغاتی شما در تلگرام) حتما یکبار دیگر مبلغ فاکتور و زمان تحویل را با مشتری خود چک نمایید. گاهی مشتریانی که به این شیوه خرید میکنند به دلیل بی اطلاعی از سازوکار فروشهای آنلاین ممکن است دچار ابهام شده و از تحویل گرفتن بسته امتناع کنند. تماس و یا هماهنگی مجدد شما پیش از ارسال، نرخ برگشت سفارش را تا حد زیادی کاهش میدهد.