از خدمات پنل پستی کدام شرکت استفاده کنم؟

چگونه یک پنل پستی را ارزیابی و برای فروشگاه خود انتخاب کنیم؟ 

در حال حاضر شرکتهای متعددی پنلهای پستی ویژه فروشگاههای آنلاین را ارائه میکنند. تعدد شرکتها، تنوع خدمات و حساسیت مدیران فروشگاهها برای داشتن یک پنل پستی کارآمد، مشکل ارزیابی و انتخاب گزینه صحیح را دو چندان میکند. واقعیت این است که اغلب مدیران تا قبل از تجربه کار با یکی از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پنل پستی معیارهایی برای ارزیابی گزینه ها در ذهن ندارند و اغلب در اولین انتخاب خود، نسبت به ویژگیها و کارکردهای مورد انتظار از پنلهای پستی کسب تجربه میکنند. یادگرفتن با تجربه کردن اغلب اوقات هزینه بر و زمان بر است. بنابراین ما پیشنهاد میکنیم پیش از انتخاب، معیارهای زیر را مدنظر قرار دهید.


1. محیط کاربری ساده برای ثبت سفارشهای فروشگاه
ثبت سفارش در محیط کاربری ساده اولین دغدغه مدیران فروشگاههاست. اغلب مدیران فروشگاهها که از پنلهای پستی استفاده میکنند، از الزام شرکتهای خدمات دهنده برای هدایت مشتریان برروی وبسایتهای این شرکتها ناراضی هستند. این موضوع در اغلب موارد منجر به بی اعتمادی یا انصراف خریداران از ثبت سفارش میشود.


2. امکان ویرایش سفارش
ویرایش محصول چنانچه در پنل شما به خوبی پیش بینی نشده باشد، شما مجبور خواهید بود به دلیل خطا در ثبت یک آیتم بسیار کوچک نظیر شماره پلاک منزل گیرنده، سفارش خود را لغو کرده و مجددا با بارکد جدید ثبت سفارش نمایید. این موضوع سبب اتلاف وقت و بالا رفتن تعداد سفارشهای لغوشده شما در پنل خواهد شد.


3. امکان ثبت سفارش محصولاتی که خارج از سایت فروشگاهیتان فروختید و قصد
ارسال دارید.

با توجه به اینکه اغلب فروشگاههای اینترنتی از شیوه هایی به جز ثبت سفارش در سایت (سفارش گیری در نمایشگاهها، تلگرام، اینستاگرام، فروش از روی کاتالوگ، فروشهای تلفنی)، به خریداران غیرحضوری خود خدمات ارائه میکنند؛ لذا برای مدیران فروشگاهها بسیار مهم است که پنل پستی امکان ثبت سفارش برای این دسته از محصوات را نیز داشته باشد.


4. امکان ثبت سفارش در شرایط ویژه
برخی از فروشگاهها برای فروشهای پرداخت در محل خود شرایط ویژه ای دارند. به عنوان مثال بیست درصد مبلغ سفارش را نقدی و مابقی را هنگام توزیع مرسوله از مشتری دریافت میکنند. برای این فروشگاهها لازم است از پنلهایی استفاده کنند که امکان ثبت سفارش در این شرایط را برایشان فراهم نماید. چنانچه پنل شما فاقد این ویژگی باشد، مرسوله ها به دلیل مغایرت مالی برگشت داده میشوند.


5. بلوکه نشدن پول شما در سفارشهای با پرداخت آنلاین
اغلب شرکتهای ارائه دهنده خدمات پنل پستی شما را ملزم میکنند تا در سفارشهای پرداخت آنلاین وجه سفارش را به حساب ایشان واریز نموده و سپس منتظر توزیع شدن مرسوله و تایید مدیرمالی پست جهت تسویه حساب بمانید. این موضوع در نگاه اول کم اهمیت جلوه میکند اما زمانی که شما بخواهید تعداد زیادی از سفارشهای پرداخت آنلاین را با این شیوه ارسال کنید، مشکل بزرگی از حیث تاخیر در دسترسی به وجه نقد فروشگاه پیش خواهد آمد. لذا بهتر است با شرکتی کار کنید که به شما اجازه میدهد سفارشهایی که وجه آنها قبلا پرداخت شده است را بدون الزام به واریز وجه در سایت (و به حساب ) شرکت خدمات دهنده ارسال نمایید.


6. امکان ثبت سفارش با یک عنوان خلاصه برای یک بسته با تعداد آیتمهای زیاد
این امکان برای فروشگاههایی که از روشهای مختلف برای بازاریابی محصولاتشان استفاده میکنند (نظیر بند3) و دارای تنوع بالای محصولات هستند بسیار حائز اهمیت است. زیرا با پیش بینی این امکان مدیران فروشگاه نیازی به ثبت تک تک کدهای محصولات فروخته شده نخواهند داشت وکافی است به عنوان مثال سفارش را با عنوان کلی "سفارش بسته لباس نوزاد" ثبت نمایند.


7. شرایط تسویه حساب
واریز منظم مبالغ سفارشهای تسویه شده پست و وجه سفارشهای آنلاین به دلیل حفظ انسجام مالی و نقدینگی فروشگاه بسیار مهم است و بهتر است شرکتی را بیابید که ضمن واریز منظم مبالغ، سیاستهایی را نیز برای واریز خارج از برنامه عادی، برای پشتیبانی از فروشگاه شما داشته باشد. مثلا اینکه اگر شما تراکنشهایی بالایی دارید و در یک روز خاص، پیش از موعد تسویه حساب روتین، نیازمند نقدینگی هستید بتواند واریز را برای شما انجام دهد.


8. پشتیبانی و کمک به شما
پشتیبانی فنی که در زمان مناسب و با کیفیت مناسب پاسخگوی شما باشد میتواند بخش مهمی از مشکلات احتمالی شما را در کار با پنل رفع نماید. همچنین شرکتهایی که به طور مرتب خبرنامه های آموزشی برای بهبود کار برای شما ارسال میکنند میتوانند نقش مهمی در بهبود روندهای کاری شما و استفاده بهینه از امکانات موجود داشته باشند.


9. ارائه قرارداد
بهتر است برای اطمینان خاطر سراغ شرکتهایی بروید که به شما قرارداد رسمی میدهند و در این رابطه سهل انگاری نمیکنند.